ΕΙΜΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ

Το ανθρώπινο σώμα είναι μια τέλεια μηχανή. Χρειάζεται όμως τα σωστά καύσιμα για να δώσει το 100% των δυνατοτήτων του. Οι τροφές λοιπόν είναι σαν τα καύσιμα: δίνουν στο σώμα μας την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Αν τα καύσιμα που διοχετεύουμε στο σώμα μας δεν είναι καλής ποιότητας και στη σωστή ποσότητα απλά δεν θα είμαστε ούτε υγιείς αλλά ούτε λεπτοί!

Το σώμα μας αποτελείται από τρισεκατομμύρια κύτταρα που το καθένα χρειάζεται συνεχή, σταθερή και καθημερινή τροφοδοσία με θρεπτικά συστατικά ώστε να λειτουργήσει σωστά. Οι τροφές επηρεάζουν όλα αυτά τα κύτταρα και κατ’επέκταση όλες τις πλευρές της ζωής σε όχι μονό σωματικό αλλά και σε συναισθηματικό, νοητικό και πνευματικό επίπεδο. Δηλαδή επηρεάζουν την ψυχική και σεξουαλική μας διάθεση, τα επίπεδα ενέργειας, την ανεξέλεγκτη επιθυμία για συγκεκριμένες τροφές, την γονιμότητα, το δέρμα , την γήρανση, την διανοητική μας ικανότητα, τον ύπνο μας και γενικά όλη μας την υγεία. Επομένως Η ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΕΥΕΞΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ!

Συχνά οι δίαιτες δεν έχουν αποτέλεσμα γιατί οι άνθρωποι ξαναγυρίζουν στις παλιές τους συνήθειες μόλις φτάσουν στα επιθυμητά κιλά και έτσι ξεκινάει ένας φαύλος κύκλος. Και αυτό γιατί έχουμε στο μυαλό μας την δίαιτα ως κάτι καταναγκαστικό ή σαν τιμωρία ενώ το φαγητό σαν ανταμοιβή! Ο στόχος μας λοιπόν είναι να μάθουμε να διατρεφόμαστε σωστά και να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεπτόμαστε, τον τρόπο που βλέπουμε γενικά το σώμα μας και την ζωή μας. Χρειάζεται να μάθουμε να ακούμε καλύτερα το σώμα μας που είναι ο αλάνθαστος καθοδηγητής μας. Για να γίνει με επιτυχία όμως αυτό θα πρέπει να γνωρίσουμε πρώτα τον εαυτό μας!

Η δίαιτα είναι μια λέξη που χρειάζεται να βγάλουμε από το λεξιλόγιο μας γιατί μας στρεσάρει και μας περιορίζει. Το ευ ζην, η σωστή διατροφή είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας ώστε να διατηρήσουμε τα κιλά μας σε φυσιολογικά επίπεδα και την υγεία μας σε καλή κατάσταση. Δεν χρειάζεται να είμαστε υπερβολικά αδύνατοι για να είμαστε επιθυμητοί. Ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με τον σωματότυπο, την ηλικία και την καθημερινότητα του χρειάζεται να προσαρμόσει και να εφαρμόσει μια πιο υγιεινή στάση ζωής.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι είμαστε ότι τρώμε! Οι σωματικές ενδείξεις που εμφανίζονται ως προβλήματα και αρρώστιες είναι ίσως τα πιο σημαντικά πειστήρια για να καταλάβουμε τί κάνουμε στο σώμα μας βάζοντας λάθος καύσιμα μέσα στο σύστημα μας.

Η γλώσσα είναι ένας σημαντικός δείκτης της υγείας μας, ένα παράθυρο προς τα όργανα του σώματος. Μια υγιής γλώσσα πρέπει να είναι λεία, εύπλαστη και ελαφρώς υγρή. Πρέπει να έχει ελαφρώς κόκκινο χρώμα με μια πολύ λεπτή λευκή επίστρωση. Οι μεγαλύτεροι δείκτες προβλημάτων είναι οι σχισμές, οι χαραγές, τα οιδήματα, η ύπαρξη επιχρίσματος(κίτρινο, λευκό, παχύ) και οι τομές. Για παράδειγμα, εάν υπάρχουν σημάδια δοντιών στην περίμετρο της τότε υπάρχει αδυναμία στην σπλήνα. Αν υπάρχει σχισμή στην μέση της γλώσσας τότε το στομάχι και η πέψη δεν λειτουργούν καλά και υπάρχει έλλειψη σε θρεπτικά συστατικά.

Άλλα όργανα που φανερώνουν προβλήματα είναι το εσωτερικό των ματιών, οι μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια, το σκάσιμο των χειλιών, τα σπυράκια ή η φαγούρα στο δέρμα, οι κιρσοί, τα αυτιά, τα νύχια, τα κόπρανα και τα ούρα. Όλα τα παραπάνω αν τα παρατηρήσουμε με ακρίβεια μπορούν να μας δώσουν πολλές χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας μας και με την σωστή διατροφή να βοηθήσουμε την αποκατάσταση της.

Αν για παράδειγμα, έχουμε νύχια που σπάνε αυτό είναι μια ένδειξη ότι το συκώτι χρειάζεται βοήθεια. Επίσης μπορεί να αποτελεί ένδειξη ανεπάρκειας ασβεστίου ή βασικών λιπαρών οξέων, καθώς και χαμηλής ποσότητας στομαχικών οξέων. Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να πάρουμε σίλυβο, να τρώμε μπρόκολο, πλήρη σιτηρά, ραδίκια, λάχανο. Επίσης καλό θα είναι να αντικαταστήσουμε τα πολλά φλιτζάνια καφέ με αφέψημα τσουκνίδας που είναι πανάκεια για τα προβλήματα αφομοίωσης των θρεπτικών συστατικών από το σώμα.

Ας δούμε τώρα ποίες είναι οι βλαβερές τροφές και τι μπορούμε να κάνουμε για να τις βγάλουμε σιγά σιγά από την καθημερινότητα μας χωρίς υπερβολές και δύσκολες στερήσεις που τελικά το μόνο που θα κάνουν είναι να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα!

Ο καφές, οι λιπαρές τροφές (κόκκινο κρέας, τσίπς, κρουασάν, τηγανιτά, κονσέρβες), το αλκοόλ είναι οι βασικοί εχθροί του ανθρώπινου οργανισμού. Με ποιες τροφές μπορούμε λοιπόν να αντικαταστήσουμε τα γεύματα μας και να βοηθήσουμε την υγεία μας? Με όλα τα λαχανικά με τα οποία μπορούμε να φτιάχνουμε ωραίες και χορταστικές σαλάτες, με ωμούς ξηρούς καρπούς που λόγω των πολλών θερμίδων τους μπορούμε να τα φάμε σαν κυρίως γεύμα αλλιώς να φάμε περιορισμένο αριθμό. Επίσης οι σπόροι, τα δημητριακά όπως βρόμη, κεχρί, κινόα, κριθάρι, ρύζι αναποφλοίωτο ή μπασμάτι που είναι το καλύτερο, σίκαλη, τα όσπρια που είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και φυσικής πρωτεΐνης, οι φακές, τα ρεβίθια, η σόγια, η φάβα, τα φασόλια κτλ. Το κόκκινο κρέας με άπαχα πουλερικά ή ψάρι. Τα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα είναι πάντα μια καταπληκτική λύση για σνάκ ή πρωινό.

Τον καφέ και τα αναψυκτικά μπορούμε να τα περιορίσουμε σε λίγα μέσα στην εβδομάδα και πίνοντας μέσα στην ημέρα χυμούς φυσικών φρούτων και λαχανικών ή πίνοντας νερό και αφεψήματα όπως πράσινο τσάι που είναι αντιοξειδωτικό, λουΐζα και γλυκόριζα που βοηθάει τις καύσεις, τσουκνίδα και σέννα για την δυσκοιλιότητα, φασκόμηλο για τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης και την ανισορροπία στο συκώτι, αστράγαλο για την ακμή..και η λίστα με τις επιλογές της φύσης δεν τελειώνει!

Είναι απολύτως φυσιολογικό να μας φανεί δύσκολο να ακολουθήσουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής όταν όλα γύρω μας είναι «πλαστικά». Όμως αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε κάποιες από τις βλαβερές μας συνήθειες και να θυμόμαστε ότι επειδή είμαστε άνθρωποι και όχι υπεράνθρωποι μπορούμε να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να τρώει ανθυγιεινά μια με δυο φορές την εβδομάδα!

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να είμαστε συνειδητοί στο τι βάζουμε στο σώμα μας και στην ψυχή μας. Είμαστε ό,τι τρώμε και αυτό καθορίζει πολλούς παράγοντες της ζωής μας όπως την ποιότητα των εγκεφαλικών μας κυττάρων, των ορμονών μας και της διάθεσής μας. Ας κάνουμε λοιπόν ό,τι είναι καλύτερο για εμάς και ας γίνουμε το καλό παράδειγμα για τους ανθρώπους μας...